Agatha Christie

Andreas kom hem häromdagen med tre Agatha Christie böcker som han hade köpt hos en av bokantikvarierna i Haga. Jag började läsa Mord per korrespondens så smått igår och sträckläste ut den idag! Hennes böcker är alldeles lagom, spännande fast inte på ett på ett brutalt rått sätt utan saker sker i maklig takt i några årtiondens England. De är lättlästa och amatör detektiver, som mig, har en chans att hänga med i hennes resonemang. Passar mig perfekt för tillfället. Härligt att jag har två böcker kvar!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Du löser fallen som en äkta hercule poirot :)

2010-11-25 @ 17:24:13
Postat av: jenny

Bra med en detektiv i familjen;)

2010-11-25 @ 18:05:24
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: pappus

glöm inte vila också

2010-11-25 @ 19:49:38
Postat av: Moris

Visst är det härligt med en bra bok! Jag borde kanske också läsa en Agatha Christie. Det var länge sedan sist!Lycka till med de återstående två! Puss

2010-11-25 @ 20:44:03
Postat av: C

Hej vännen! Jag hittade dig :) hoppas du mår bra... synd att du inte kunde den 18 dec men ni kanske vill komma upp t oss någon dag o äta scones?

Kram!!

Charlotte



PS 10 små negerpojkar är riktigt spännande ;)

2010-11-28 @ 02:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0