Detaljer från mor och far


Hemma hos mamma och pappa är det sparsamt inrett. De är inte så mycket för att julpynta eller för prydnadssaker överlag. De föremålen som pryder det ljusa hemmet är däremot väldigt genomtänkta och skapar harmoni. Som en flugsvamp på ett silverfat. Vitt och silvrigt med en röd färgklick.


En snöbollslykta pryder fönsterbänken och ger ett fint ljus.


Hemmet är blandat med moderna snitt och runda former. En skänk med snickarglädje och fina beslag från pappas farmor ger hemmet personlig prägling.


Likaså den gamla fotogenlampan.


Jag har nog fått min kärlek till havet från min mor. Ett musselskal format som ett hjärta påminner om närheten till havet. Ett vackert stilleben.



På kökbordet står alltid en bukett rosor i vas. Om det finns fräscha rosor kvar i förra veckans bukett placerar mamma ut dem i mindre vaser runt om i huset.

Kommentarer
Postat av: Moris

Vilka fina detaljbilder du har tagit hemma hos oss! Tack! Puss

2011-12-26 @ 16:38:37
Postat av: Sofia - Hildas Hem

Så fina detaljer. Gamla fotogenlampor är en favorit! :)



Hoppas att din jul varit härlig och så önskar jag dig en fin tisdag!

Kram Sofia

2011-12-27 @ 08:47:55
URL: http://www.hildashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0