En dag i skogen


Igår åkte vi ut med Andreas släktingar till deras skog och högg granar.


De andra letade perfekta julgranar. Jag gick omkring och njöt av att vara i skogen. Åh, vad jag kan sakna skogens trygga tystnad. Fast särskilt tyst var det inte den här gången med både en skogstokig hund och barns glädjerop.


Ett tunt lager snö på granarnas grenar och lingonrisens blad. Så enkelt. Så fint.



När de andra hade hittat de granar de sökte slog vi oss ner för fika. Andreas lilla syssling Linnea hade bakat en pepparkaka till oss. Ett A för Andreas och ett J för Johanna. Hon hade till och med tänkt på att göra en rosa bokstav till den rosaälskande. En väldigt fin gest. Jag blev så glad och rörd.


På vägen hem såg vi två älgar längs med vägkanten. Det ska kännas att vi är på landet.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej!



Ååå, vilka mysiga bilder. Vilken fin rosa färg på din jacka. Den vill jag ha! Hihi. Tusen tack för dina ord i samband med mina "TisdagsTankar".



Idag snöar det här, så himla mysigt och stämningsfullt. Hur har ni det i Göteborg idag?



KRAM

Madeleine

2011-12-19 @ 13:10:56
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Emilia

Vilka fina bilder :) Friden i skogen är verkligen härlig!! Den känns tydligt även om det är ljud av annat tycker jag :)

Hoppas du haft en fin start på veckan!

KRAM

2011-12-19 @ 14:35:40
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Moris

Vilken härlig skogsdag! En underbar pepparkaka från Linnéa! Puss

2011-12-19 @ 19:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0