Julbak


I helgen har vi bakat pepparkakor. Andreas farmor gör pepparkaksdegen. Det har hon alltid gjort och det ska hon göra så länge hon lever enligt den traditionella julfiraren Andreas. I år lät jag bli att erbjuda mig att göra en pepparkaksdeg. Istället äter jag pepparkaksdeg och formar hjärtan, änglar och granar.


Idag fick vi adventsbesök på eftermiddagen. Jag bakade ett gäng himmelskt goda saffransbullar. Hanna kom med kolakakor med pepparkakssmak och Jennie pepparkakscupcakes som inte fastnade på bild ordentligt. Ett riktigt julbakskalas det!

Kommentarer
Postat av: Hanna

fantastiskt goda bullar var det! :)

2011-12-04 @ 22:09:05
Postat av: Emilia

Vad mysigt med massa bak :) bullarna är ju såå goda!! Våra är snart slut så kanske bakar en ny sats! Pepparkakor var jag sugen på att baka idag... Men blev inte så. Kanske nästa helg :)



Ja tidanloppisen var spännande ;) Jisses vad saker, och mycket skumt folk!! Men har man tur kan man nog fynda en hel del!!



Hoppas du haft en fin andra adventshelg!

Kramar

2011-12-04 @ 22:15:37
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag bakade de bullarna i fredags, oh my god säger jag bara, grymt goda var dem!

2011-12-04 @ 22:53:06
Postat av: Moris

Så härligt med julbak!Stimulerar många sinnen! Ha en bra jobbarvecka!Puss

2011-12-05 @ 08:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0