Recept i plast

För några år sedan började jag samla recept. Jag köpte mig en fin pärm där jag kan ha alla mat- och bakidéer samlade på ett och samma ställe. Pärmen kommer fram när jag har lust att laga mat. Egentligen borde det vara så att jag kikar i den när jag inte alls är sugen på att laga mat och inspirationen tryter, men vid dessa tillfällen lagar jag någon av mina standardrätter istället för att hämta ny inspiration. Rätter som jag har gjort ett otal gånger och som jag behöver noll tankekraft till. Pärmen är också en perfekt inspirationskälla när det exempelvis är dags för middagsbjudningar och kalas. Hälften av innehållet i pärmen är något som kan bakas! Jag har inget register utan har sorterat recepten så gott det går i olika kategorier, fisk för sig, bröd för sig, tårtor för sig. Ja, ni förstår.



Jag har även lagt recepten i plastfickor så jag kan ta ut dem ur pärmen och ha receptet nära till hands när det är dags för matlagning/bakning. På så sätt behöver jag inte oroa mig om att pärm och recept blir smutsiga av stekos, kokande tomatsås eller något annat. Skulle detta hända går receptet lätt att torka av tack vare plasten.


Kommentarer
Postat av: Moris

Visst är det bra med recept i plast! Du har inspirerat mig eller vi har inspirerat varandra. Dags snart att gå genom "gamla" mattidningarna som ligger och skräpar! Puss

2011-02-17 @ 15:51:47
Postat av: Madeleine Berglund

Hej!



Jag har också en receptpärm...eller ja...jag har en pärm med några recept i. Resten av alla papper är instoppade i mina kokböcker. Jag ska minsann ta tag i det där en regnig sommardag tror jag. Hihi..



Härligt att bo i Göteborg, jag gillar den staden jätte jätte mycket.

Jag brukar tråna efter lägenheter där via alvhem mäkleri. Vilka flotta lägenheter alltså, ojojoj...



Klappa fina Marley från mig, ha de gott du också!

Kram Madeleine =)

2011-02-17 @ 17:17:36
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Förr hade jag en receptpärm, men nu när vi har Linas varannnan vecka, så har jag endast dessa recept framme. Precis som du i en plastficka;)



Nu visar jag bilden på blomman i en fin dukning!

Kram Helena

2011-02-17 @ 20:26:02
Postat av: Agneta

Bra tips. Jag hade samma tanke men allt låg i en stor kasse så jag slängde alla recept. Får börja om...

Ha en mysig helg

Kram Agneta

2011-02-18 @ 12:26:30
Postat av: Maria

Hej!



Hoppas du haft en bra vecka!



Vilken härlig samling med recept. Själv har jag en blommig skrivbok som jag skriver upp mina favoriter i.



Önskar dig en härlig helg! Kramar Maria

2011-02-18 @ 12:29:48
URL: http://villakrutbruket.blogspot.com
Postat av: Caroline

Superbra med inplastade recept ju :)

2011-02-18 @ 21:50:10
URL: http://linesrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0