Dags för loppisförbud?

Dagarna efter nyår hann vi med ett besök på Gengåvan, Skövdes bästa secondhand butik enligt min mening. De hade haft rea (!) veckan innan så det var lite utplockat. Det hindrade inte mig. Jag förstår inte vad det är, men jag kan inte gå på loppis och komma därifrån tomhänt. Jag hittar alltid något. Något som jag kanske inte behöver eller vet vad jag ska ha det till eller var det ska stå. Vi har helt enkelt inte plats, varken i lägenhet eller i förråd. Och så vad det ju det här med medveten konsumtion... Jag rättfärdigar mitt beteende med att det är billigt och begagnat. På Gengåvan går dessutom intäkterna till välgörenhet. Det enda sättet att stoppa min mani är nog att ge mig själv loppisförbud. Undviker jag loppisar och seconhand butiker kan jag ju inte fynda. Men ack så tråkigt, jag kanske inte behöver gå lika ofta bara...

Förra veckans fynd blev i vilket fall sex söta kryddburkar och en telefon. Jag vet inte om telefonen fungerar eftersom vi inte har hemtelefon, men den gör i vilket fall köket mer hemtrevligt och samsas på köksbänken med glasburkar och kryddkvarnar.


Kommentarer
Postat av: Hundratretton

skrattar högt

Vilket härligt inlägg...köpa telefon utan att ha fast telefoni för att få hemtrevligt...underbart!

Tack för glädje!

2011-01-10 @ 16:03:23
URL: http://hundratrettonhundratretton.blogg.se/
Postat av: Moris

Söta burkar men telefonen???? Tror att det är bra att reflektera över sin konsumtion ibland och även loppiskonsumtion. Puss!

2011-01-10 @ 16:12:00
Postat av: Emma

Va roligt du är som köper en telefon för att det ska bli hemtrevligt! du är för söt du :)

2011-01-10 @ 16:40:41
Postat av: jenny

älskar second hand jag med<3

2011-01-10 @ 21:04:56
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Vilka fina burkar! Det är så kul med second-hand och springa på de där riktiga fynden!

2011-01-10 @ 22:35:20
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Andreas

jag tror på loppisförbud ;)

2011-01-10 @ 22:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0