En glimt från vardagsrummet

På vår vind har vi möbler och ting att fylla en till lägenhet med. När vi flyttade ihop (eller snarare när jag flyttade in till Andreas) tog vi några möbler av mig och några av Andreas och möblerade vår lägenhet. Resten ställde vi upp på vinden, som blev nästintill full på en gång! Jag tycker att det är viktigt att man skapar ett gemensamt hem när man flyttar ihop och speciellt i fall, som mitt, när den ena flyttar in till den andra. Att man möblerar om och byter ut och blandar möbler från båda.

Ibland får min käre sambo här hemma (och jag med i för sig!) infall att fixa det ena eller det andra. Senast bytte han ut tv-bänken. Han hade inte ens tålamod att vänta fem minuter så jag skulle hjälpa honom att bära utan lyckades på egen hand bära ner den från vinden.

Före (bild tagen med mobil när jag precis hade flyttat in för att visa
familjen hur vi hade det, därför är den lite suddig)



Sedan vi bytte ut tv-bänken har nästan alla besökare frågat om vi har köpt ny tv. Det nya möblemanget framhäver tydligen tv:n mer. Jag var lite skeptisk i början till att den är brun, men jag börjar omvärdera detta och lägger ommålningsplanerna på is ett tag.

Efter


Kommentarer
Postat av: Moris

Det blev fint! Tv och tvbänken blir ett på något vis. Puss

2011-01-22 @ 08:50:11
Postat av: ingela/Inspiration i vitt

viktigt det du skriver, håller med dig om att man skapar ett hem tillsammans. Kram på dig/Ingela.

2011-01-22 @ 17:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0