Hemlängtan

Nu har jag varit på resande fot i snart tre veckor. Först var det långhelg i Österrike, sedan hem någon dag för att byta väskinnehåll, varma kläder blev festkläder, vidare till Skövde, julfirande i Stenungsund och sedan nyår i Skövde. Förra julen kändes det som om jag flängde kors och tvärs över halva Sverige, så denna gången har jag tänkt efter före och sett till att vara några dagar på samma ställe för att undvika känslan att vara överallt och ingenstans. Vistelserna har varit mysiga och trevliga på alla sätt, men nu börjar jag längta hem. Jag längtar efter min egen säng, soffa, läshörna, mitt egna kylskåp och kök. Jag längtar efter att bara vara hemma. På onsdag bär det iväg hem till Haga.

Julgransförsäljning i Hagaparken

Kommentarer
Postat av: Moris & Faris

Borta bra men hemma bäst! Det ligger nog något i det talesättet! Puss

2011-01-02 @ 19:04:04
Postat av: Annelie

Ett Gott Nytt Årönskar jag dig också.

Så du firade nyår i min stad.

Ha nu en bra början på det nya året

Kram

Annelie

2011-01-02 @ 19:15:07
URL: http://rosorochspetsar.blogspot.com//
Postat av: jenny

mysiga haga!

2011-01-02 @ 20:14:47
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: ingela/ Inspiration i vitt

jaa visst är det skönt att få komma hem till sig. Stor nyårskram till dig/Ingela.

2011-01-02 @ 23:44:56
URL: http://www.inspirationivitt.blogspot.com
Postat av: Andreas

Jag längtar också hem :)

2011-01-03 @ 14:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0