Upp bland molnen och göra det man tycker om

Senaste numret av tidningen Drömhem & Trädgård hade ett helt repotage om kryddor. Det börjar klia i mina gröna fingrar. Jag vill plantera, vattna och se grödorna växa NU! Jag vet egentligen inte varifrån detta har kommit. Helt plötsligt vill jag odla kryddor av alla dess slag, sätta chili, paprika, vitlök i små miniväxthus i hela lägenheten. Jag har inte varit särskilt intresserad av blommor och odling tidigare. Liknande känsla är det kring allt pysslande. Jag har i för sig alltid vara lite pysslig av mig, men nu har det slagit ut i full blom och jag ser pappersbitar, snören och träbitar som potentiella pysseltillbehör. Jag sparar på sådant andra ser som skräp. Jag vill måla och hitta loppissaker som ingen annan har. Jag har till och med startat en blogg kring allt detta.

Egentligen tror jag att jag sedan barnsben har gillat att pyssla, greja, fixa och dona, men den kreativa Johanna måste ha försvunnit någonstans på vägen. Nu har jag hittat henne igen. Jag har gett mig tid till detta. Ibland tror jag att jag har tappat fotfästet och snurrat alldeles för långt bland molnen, att pysslandet har blivit någon mani. Eller så har jag bara hittat något jag tycker om och mår bra av.

Idag har jag lyssnat på premiäravsnittet av Husmorsskolan av Underbara Clara och Erica Dahlgren. Lyssna här. Nu snurrar jag upp bland molnen igen!

Kommentarer
Postat av: Moris

Det är härligt att bli uppfylld av en massa kreativa tankar och att sedan förverkliga dem! Ha det så gott där upp bland molnen! Du är underbar! Puss

2011-01-24 @ 18:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0