Det tredje rummet



Den här veckan har det varit olidligt i vår lägenhet. Hur mycket jag än vädrar och drar ner rullgardiner vill inte korsdrag eller svalare temperaturer infinna sig. Vår innergård har fått bli mitt tredje rum. Varje måltid bär jag ner på en bricka och avnjuter i skuggan under det stora trädet. Det är den enda möjligheten att vara hemma och inte koka upp inombords. På bilden ser ni gårdagens lunch som jag hade turen att hitta i frysen. Lax med ostgratinerade grönsaker, inte fy skam det!



Sedan är det himla mysigt på vår gård också. Rosorna klättrar mot himlen.



Det finns flera grupper med bord och soffor utställda under träden.



Min födelsedagshortensia har bytt färg och blommar för fullt tillsammans med rosor, pelargoner, lavendel och luktärtor.


Kommentarer
Postat av: Moris

Vilken tur att du har ett tredje rum! Jag blir lycklig av att bara se dina underbara bilder! De förmedlar verkligen den somriga atmosfären!

Puss

2011-07-02 @ 11:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0