Tomater och annan lyx



Idag har det varit så där varmt i Göteborg igen. Så jag satte mig på innergården och blickade upp mot skyn.



Jag tittade till mina tomater. Än så länge har jag en tomat och ett tiotal blommor. Jag hoppas att jag får minst en röd tomat innan något av alla barn på gården hittar till mina plantor. Förra året måste jag fått en lyckoträff för i juli kunde jag räkna till över hundra tomater på min planta!



På väg hem från jobbet köpte jag mig två kartonger jordgubbar från fruktaffären. Nu kan jag äta jordgubbar till efterrätt ikväll, till frukost och mellanmål imorgon. Det är lyxigt med sommar.

Kommentarer
Postat av: Moris

Visst är jordgubbar gott!Vet inte hur många liter jag har redan ätit! Ha en mysig kväll! Puss

2011-07-06 @ 19:56:33
Postat av: Emilia

Jag väntar också på att mina tomater ska bli röda!! Det tar sin lilla tid...



Jordgubbar har vi också mumsat ikväll, såå gott!

Kram!

2011-07-06 @ 22:01:27
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Pappsa

Jag gillar också jordgubbar!!!

2011-07-07 @ 12:59:54
Postat av: Madeleine Berglund

Härliga sommar, min tomatplanta växer fint.. Dock upptäckte jag ett getingbo på balkongen så jag rusade in. Jag ska ta mig i kragen och ta bort boet, jag samlar lite mod först... ;) Kram Madde

2011-07-07 @ 13:14:33
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0