Tre kronor



Dessa knappar fyndade jag på mitt senaste loppisbesök. Det fanns inget pris på dem så kassörskan slog i alla tre för en krona! När jag kom hem upplyste min historieintresserade sambo att det är gamla militärknappar som satt på de finare uniformerna. Där ser man! Jag vet inte riktigt till vad jag ska använda dem än, kanske till att förgylla en tröja eller sy fast dem på en kudde istället för dragkedja... Eller så får de ligga framme bara för att de är fina.

Nu ska jag på klädbytardag och jag där räknar jag också med att fynda. Till ännu bättre priser.

Kommentarer
Postat av: Moris

Hoppas på fynd idag! Det är ruskigt kul med knappar! Har en hel låda med dem! Dock inga med tre kronor! Ha en riktigt skön helg i det fina vårvädret!Puss

2011-03-05 @ 12:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0