Helgen


Jag var hemma hela förra veckan med luftrörsinfektion. Till helgen kände jag mig piggare och vi åkte till mamma och pappa. Det blev ett skönt miljöombyte. Hemmet var julpyntat och kandelabern tändes lagom till middagen.



Det är riktigt lyxigt att få sätta sig vid bordet och få maten serverad. Fläskfilé och rösti med grönpepparsås. Rösti är lite av min fars specialitet.



Skål och välkomna! Jag var sugen på att spela spel - som vanligt. Intresset var svalt - som vanligt på fredagskvällar. Vi satt och pratade tills tröttheten kom över mig istället.



På lördagen begav jag och mamma oss ner till torget för att titta på garn. Jag i min nya fina rosa kappa. Secondhandköpt, såklart.



Vi stötte på två stora hästar med vagn på vägen till garnaffären. De var läskigt stora, men såg snälla ut så de var nog inte så farliga.



Väl i garnaffären hade jag svårt att bestämma mig vad jag ville ha. Tillslut bestämde jag mig för ett mörkgrått supermjukt garn som mamma ska sticka en halsduk av till mig. Sedan vandrade vi hemåt. Jag bakade cupcakes på eftermiddagen och på kvällen åt vi gott och såg på Så mycket bättre.



Söndagen bjöd på stormigt väder. Hundöron och svansar fladdrade extra mycket. Jackor var högt uppdragna och mössor långt nerdragna.




Andreas busade med Marley så tungan hängde utanför.



En trött hund på husses knä på väg till Göteborg för söndagsfika med syster. Jenny bor i Oslo för tillfället så det var en mysig avslutning på helgen att få träffa henne.

Kommentarer
Postat av: Moris

Vilken fin summering av din/er helg hos oss! Det var jättemysigt (även om vi inte spelade spel)! Tack för besöket! Puss

2011-11-28 @ 16:30:50
Postat av: jenny

Supermys att träffa er! Längtar till jul <3

2011-11-28 @ 17:31:35
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Birgitta Norsten

Så mysigt det ser ut, tänk att sätta sig vid ett dukat bord... härligt.



Kram Birgitta

2011-11-28 @ 18:38:14
URL: http://underbarahem.wordpress.com/
Postat av: Smulan

Maten såg riktigt god ut! Första gången jag är här inne, så hej hej !

2011-11-28 @ 23:23:12
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0