Inredningssugen


Jag har fått en himla förkylning som inte verkar ge med sig som dessutom har satt sig på luftrören. Gör jag något mer ansträngande än att sitta vid datorn eller ligga i soffan känns och låter det som om jag har sprungit en mil i kraftig kuperad terräng på tid. Jag tyckte först att jag inte var tillräckligt sjuk för att vara hemma från jobbet trots att mitt jobb innebär att jag knappt sitter ner något, bär och lyfter en massa kläder. Jag hade flämtat som en flodhäst (inbillar mig att de har dålig kondition)! Men duktiga-flicka-syndromet kom över mig för en stund. Tur att jag har Andreas som kan säga till mig att man behöver inte ha fyrtiograders feber för att anses vara sjuk. Jag insåg att han hade rätt och jag har nu varit hemma från jobbet i några dagar.

Jag har roat mig med att läsa inredningstidning efter inredningstidning och kvällstidningarnas helgbilagor. De sistanämnda får jag buntvis av Andreas föräldrar och jag har samlat på mig en hel hög av dem. Det blev med andra ord en salig läsblandning från prunkande trädgårdar och utomhusmiddagar till äppelskörd och julpynt. Nu är jag i vilket fall grymt sugen på att möblera om, pyssla, sy och måla. Jag vet ju hur det gick förra gången jag var sjuk...

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Samma här :( En envis förkylning som inte verkar ge sig...

2011-11-17 @ 10:42:37
URL: http://www.weseenosweat.se
Postat av: Jennie

Åh stackare, är du fortfarande sjukis! Hoppas det ger med sig snart!

2011-11-17 @ 15:36:49
Postat av: Moris

Krya på dig! Tråkigt att inte förkylningen ger med sig! Inspirerande tidningar hjälper dig att åtminstone hålla humöret uppe! Puss

2011-11-17 @ 20:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0