Jennys födelsedag


I eftermiddags blev det tårtkalas hos systeryster. Hon bjöd på supergod marängtårta som dessutom är superlätt att göra. Vispa grädden fluffig och smaksätt med rivet limeskal. Varva marängbotten (finns färdiga att köpa om du inte vill/hinner/kan göra själv) med grädde. Två bottnar räcker alldeles utmärkt till fem personer.



Garnera med massa bär, riven choklad och after eight.

Det är Jenny som har tagit bilderna och födelsedagen till ära passar jag på att tipsa er om att kolla in hennes nya blogg, Tankar från ett dränkt Göteborg, som hon nyligen har startat tillsammans med en kompis. Kul läsning!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vilken läcker tårta... mums.



Kram Birgitta

2012-02-26 @ 19:23:45
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Madeleine

Jösses! Den där tårtan ser helt magiskt god ut. Och vacker för den delen!



Ååh vad jag tycker du är bra som gör yoga för dina kollegor. Heja dig! Jag får känslan med dig att du kan läsa av människor väldigt bra, har en magkänsla, stark intution, känner på dig saker och så. Sedan känns det som om du skulle vara bra på healing. Det är en känsla som kom till mig när jag läste ditt "yogainlägg".



Jag tänkte på dig och Marley häromdagen. Jag är ju också så sjukt sugen på att skaffa hund. Men jag vågar inte riktigt ta steget eftersom jag jobbar heltid osv.. Jag tvivlar på om tiden verkligen är rätt just nu.



Kryssningen i helgen var jätte rolig. Jag och Christer dansade massor. Sedan köpte jag med mig ett par örhängen, två flaskor champagne, lite laktris, gelekulor och finare choklad. Det var fint väder så dagen efter tog vi en nypa luft ute, åt lite, vilade, mös och hade det kanon! :)



Vad glad jag blir när du skriver sådär om min blogg i inlägget nedan. Tack! :) Jag blir så varm..



2012-02-27 @ 13:05:32
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Moris

Den var supergod!!!!! Puss

2012-02-27 @ 19:55:50
Postat av: Sofie

Smart att ha after eight på tårta! Det måste jag prova någon gång.

2012-02-29 @ 22:43:42
URL: http://sofiesparenteser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0