Väderambivalent


Jag är lite tudelad för tillfället. Ena stunden vill jag ha sol, värme, bara ben och tunn jacka. Andra stunden är jag supernöjd över det kalla vintervädret och kan inte tänka mig att byta bort det mot något annat. Jag njuter av solen som får snön att glittra likt ett diamanthalsband. Sen kommer vårlängtan över mig igen. Jag suktar efter fågelkvitter, krokusar och tomatplanteringar. Ett ögonblick sedan är jag lycklig över att det snöar. Jag vill ha mer snö! Så här håller jag på. Väderambivalent är vad jag är. För stunden är jag glad att det är kallt och längtar efter en promenad med mössa ner över öronen och halsduk upp över näsan.

Kommentarer
Postat av: Madeleine Berglund

Hej Johanna!



Å tack, semlorna smakade jätte gott. :)



Jag tror "jag" (ska flörta med mamma som är en konstnär) ska måla en rullgardin uppe i hälsingland. Där passar det verkligen med den stilen.



Idag skiner solen och det är verkligen frikst ute. Jag njuter av nuet.



Ha en fantastisk vecka du också!

Kram Madeleine

2012-02-06 @ 12:39:18
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Moris

Håller med dig! Igår var det rätt mysigt när snöflingorna virvlade långsamt ner! Men snart vill jag ha vår så att jag kan cykla till jobbet! Puss

2012-02-06 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0