Fotografering är medveten närvaro


Sedan jag började fotografera har jag märkt att jag ser på omgivningen på ett annat sätt. Jag ser och förundras över det där lilla som jag tidigare har gått förbi. Jag ser och förundras för att jag mentalt är där jag fysiskt är. Tankarna är inte vad jag ska göra om en timme eller vad jag ska laga för mat. Tankarna är där jag sätter ner foten. När tankarna är där jag sätter ner foten ser jag det där frostklädda lövet som knappt syns.



Jag förundras över det vackra i Marleys tassavtryck och hur frosten glittrar i solen. Jag ser och jag är.



När tankarna är där jag sätter ner foten ser jag vattendropparna på tujan. Jag ser att det skulle bli en himla bra bild. Jag ser, jag tänker och jag handlar. Att alltid ha den här närvaron och medvetenheten i resten av livet är fortfarande svårt för mig. Jag jobbar på det. Jag är glad att jag har hittat en väg till det.

Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

Det stämmer väldigt bra... när jag började att fotografera så upptäckte jag allt på ett annorlunda sätt.

Det är kul att jaga med kameran...



Kram Birgitta

2012-01-09 @ 18:56:24
URL: http://underbarahem.wordpress.com/
Postat av: Moris

Visst är det härligt att förundras över allt vackert vi har runt omkring oss! När jag ser dina bilder stannar jag upp vid varje och bara njuter! Puss

2012-01-09 @ 19:13:22
Postat av: Emilia

Du tar så fina bilder!! Jag vill bli bättre på att fota, men jag antar att det bara är öva öva öva som gäller :)

Kramar

2012-01-10 @ 21:13:50
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0