Utrensning


Vi har storstädat här i några dagar. Ett rum i taget. Lite varje dag. Rensat avlopp och dammat lister. Vi bor i en gammal sekelskiftslägenhet med tidsenliga foder. Jättefint och charmigt, men oj så damm de samlar. Jag har krypit på alla fyra bakom soffa och säng med våt trasa. Torkat högt och lågt. Efter lite slit är det nu skinande rent i alla hörn. Man skulle nästan kunna tro att vi har målat om, sådan skillnad blev det!



Julen åkte upp på vinden på nyårsdagen när vi kom tillbaka till vår lägenhet efter en och en halv vecka på vift. Vi pyntade veckan innan första advent så vi båda kände att vi hade fått ordentligt med jul vid det här laget. En ljusslinga får dock sitta kvar ett litet tag till.

Det är en riktig skön utrensning att storstäda och plocka bort julen. En symbolisk handling att det gamla ger plats åt det nya. Nu är jag och hemmet redo för nya tag. Gärna en vintervit januari (längtar efter minusgrader och snö), men vårvindar och fågelkvitter går också bra. Inget mer regn om jag får bestämma.

Kommentarer
Postat av: Moris

Visst känns det härligt efter en välbehövlig rensning! Puss

2012-01-08 @ 15:03:09
Postat av: Emilia

Åh vad fint med såna där gamla dörrar och breda golvlister!! :) Men kan tnka mig att de samlar mycket damm...

Hoppas ni haft en fin helg, ginon såg vääldigt god ut!

Kramar

2012-01-08 @ 17:13:57
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0