Hujedamig vilken vecka...


Bröllopet var Saras och Daniels och jag ville inte förstöra det inlägget om med att tala om att jag blev ordentligt sjuk där på kvällen. Jag sa till Andreas att det enda sättet att jag ska kunna vara kvar måste jag dansa! Så jag dansade och bet ihop i några timmar. På söndagen vaknade jag helt utslagen. Jag var febrig, kunde knappt röra mig för jag hade så ont i kroppen och det kändes som om någon kastade sten i huvudet på mig. Det där ömmande såret jag hade på ryggen och som Andreas mamma misstänkte var bältros, var mycket riktigt bältros. Innan vi fick det bekräftat tillbringade vi fem timmar på akuten. Och sen fem timmars bilresa hem till Göteborg. Jag liggandes i framsätet, ojandes och gnällandes på att det svängde för mycket och skakade för mycket i bilen. Bältros är ett virus som sätter sig på nervbanorna och ger smärta i kroppen. Varenda liten bit av kroppen kan jag tala om. Så fort det var någon ojämnhet i marken var de där stenkastarna tillbaka i huvudet på mig. Ben och armar domnar bort. Hugg i ryggen. Någon ägnade sig åt karateträning i min kropp.

Jag är tack och lov piggare nu. Jag kan gå själv (ja, så illa var det ett tag!) och värsta huvudvärken är borta, men jag behöver fortfarande ha smärtstillande och febernedsättande för att inte ha ont. Massa tabletter flera gånger om dagen i snart en vecka, ni kan ju tänka er hur magen mår. Och jag gillar egentligen inte ta att stoppa i mig preparat, men när smärtan smyger sig på hinner jag bara tänka Ge mig! Ge mig nu! Som en missbrukare. Och så en kraftig gräsallergi på det. Ja, livet är allt härligt ibland!

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch det låter inge vidare, hoppas du snart mår bättre <3

2012-06-01 @ 12:02:49
Postat av: Birgitta

Usch, det låter inte bra, krya på dig.



Kram Birgitta

2012-06-01 @ 19:20:06
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Emilia

Men usch din stackare!! Har hört av andra som haft bältros att det gör vansinnigt ont...

Skönt att höra att du är bättre nu i alla fall!!!



Vilka fina bilder från bröllopet. Vilken härlig miljö att gifta sig i :)

Kram på dig!!

2012-06-01 @ 21:16:07
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppas du blir helt frisk snart!!

2012-06-02 @ 09:16:13
Postat av: Anonym

Men shit!! Usch... Krya på dig vännen!!! <3 <3 <3

2012-06-04 @ 10:01:43
Postat av: Min plats i solen

Usch, din stackare! Och vilken otur att få det samma dag som ni var på bröllop.



Skönt att höra att du mår bättre nu. Ta hand om dig du fina!♥



Kram Lotta

2012-06-11 @ 14:18:38
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0