Paketet till mor


Det rosa paketet var adresserat till mamma och innehöll en skrivbok. I många år var mammas dröm att besöka Paris. Drömmen är uppfylld och nu drömmer om hon andra destinationer i världen. Barndomsminnet etsade sig i vilket fall fast och jag kommer nog alltid förknippa min mor med Paris. Därför fick det bli en bok med Eiffeltornet som motiv.



Modern i Svenssonska familjen kallas av någon konstig andelning Moris. Jag tror att namnet är från början ett av min systers alla smeknamn hon slänger till höger och vänster med. Nu har Morisen sin egen allt-i-allo-bok.



I paketet hade jag också slagit in ett kuddfodral jag sytt.



Tyget är en avklippt gardin jag köpt på loppis och passar bra i mammas och pappas ljusa sovrum.



Istället för dragkedja sydde jag fast sidenband som håller ihop kuddfodralet med en rosett. Banden har tidigare suttit fast i bak på tröjor så att de inte åker av galgen. Nu sitter de på en kudde. Sidenbanden har därmed fått nya liv.

Kommentarer
Postat av: Moris

Tack för boken och kuddfodralet!!!! Jag blev jätteglad för båda sakerna! Kuddfodralet pryder sin plats på sängen och bokens första sidor är redan fulla med allt möjligt! Första sidan är tillägnad dig, hur klok och underbar du är som kommer på att du ska ge mig en bok med en massa tomma sidor i! Tack än en gång! Puss

2012-03-12 @ 20:40:29
Postat av: Evelina

Hej Johanna och tack för tipset:) Jag kände att min mamma skulle behöva en likadan bok att skriva tankar, drömmar och känslor i. Jag har därför varit och köpt en liknande bok som jag ska posta till henne nu. Ses på torsdag, kramar!

2012-03-13 @ 17:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0