Johanna sår!


I söndags åkte trädgårdshandskarna fram.



Och så jord, en korg och fröer. Marley är med och inspekterar så att ruccola, spenat och bladsallad kom i jorden ordentligt.



Jag insåg att när jag vridit på korgen några gånger efter solens strålar skulle jag inte ha en aning om var jag hade planterat ruccola respektive sallad, så för ordningens skull fick det bli varsin liten skylt i rosa papp.



Jag tejpade fast skyltarna på ett grillspett jag bröt i tre delar. Sen vattnade jag rikligt.



Och vet ni, en till vattning och tre dagar senare ser det ut så här! Det här kommer bli finfina grejer till sommaren!

Kommentarer
Postat av: Moris

Vilken växtkraft! Du har riktigt gröna fingrar! Puss

2012-05-02 @ 19:38:11
Postat av: Emilia

Åh, vad härligt att det växer så fort! Har tänkt plantera lite jag med... Har bara inte fått tummen ur.



Ett par trädgårdshandskar ska jag nog investera i. Så svårt att få bort jorden under naglarna ju :)



Hoppas du haft en skön dag!

Kram på dig!

2012-05-02 @ 20:27:29
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Härligt med egna sådda kryddor, det smakar mycket bättre.



Kram Birgitta

2012-05-02 @ 22:01:52
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: jenny

Smarrigt! Ser fram emot att äta massa godsaker hos dig!

2012-05-03 @ 09:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0