Våffeldagen


Idag blev det en spontan våffeldag hos oss! Jag har tagit igen den missade våffeldagen i mars med råge för jag har nämligen ätit våfflor både till lunch och till middag. Inte särskilt näringrik mat förvisso, men magen är glad! Vi hade ingen grädde hemma så det fick bli keso och så jordgubbar från frysen.



De flesta våffelrecept är väl snarlika varandra. Det här använder jag:

5 dl vetemjöl
6-7 dl mjölk
50 g smör
2 ägg
2 krm salt

Vispa ihop mjöl och hälften av mjölken till en smet utan klumpar. Smält smör. Blanda samman smör, resten av mjölken, ägg och salt. Smeten räcker till ungefär tio våfflor. Grädda i järnet och ät ljumma.

Förresten, tallrikarna har jag fyndat i en container!


Kommentarer
Postat av: Moris

Låter mumsigt! Puss

2012-05-17 @ 20:41:25
Postat av: Queen of Kammebornia

Wow! Våffeldag kan man ha lite när som helst tycker jag!

2012-05-18 @ 10:03:21
URL: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, jag tänkte; "Va? Har det varit våffeldagen? Har jag missat den igen??" när jag läste din rubrik. Sen läste jag vidare och insåg att det inte har gått ett helt år sen jag missade den sist. Blev lite orolig att tiden går ännu snabbare än den redan gör... Kanske också ska ta och ta igen våffeldagen snart :)

2012-05-19 @ 22:36:08
URL: http://sofiesparenteser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0