En snabb tillbakablick

I början av sommaren var jag på en intervju till en fotoutbildning. Min hobby blev plötsligt en prestation som skulle bedömas av ett par kritiska ögon och med detta tappade jag intresset att fotografera. Jag har i princip inte hållt i en kamera sen dess. Lusten att blogga försvann även eftersom de flesta av mina inlägg baseras på en bild. Så det blev en oplanerad men välbehövlig paus. Jag har som sagt inte så många bilder att bjuda på, men här kommer en kort tillbakablick vad som har hänt sen sist.
 
 
I juni åkte jag och Andreas till norra Italien. Vi åt glass, pizza och pasta varje dag. Vi satt på ett kafé, drack kaffe och spelade kort när regnet kom. Vi solade och badade när solen sken. Däremellan åkte vi bil från by till by längs med Lago Maggiores kust, sträckte lite på benen och åkte vidare. På kvällarna satt vi vid vattnet och såg solen gå ner över alptopparna.
 
 
Sommaren känns väldigt långt borta nu. Jag jobbade här i Göteborg och Andreas i Skövde så det blev en hel del tågresor däremellan. Jag var en vecka hos mamma och pappa under min semester, vi var nere i Helsingborg en sväng och jag saknade värmen.
 
 
Här hemma känns det som om Andreas har möblerat om en gång i veckan de senaste månaderna. Tv:n upp på vinden, tv:n ner från vinden, datorn upp på vinden, datorn ner från vinden, kista upp, korgstol ner, korgstol här och korgstol där... Jag har hållit mig till ett mindre och lättare projekt och har pö om pö satt ihop en tavelvägg med udda ramar.
 
 
Köket har äntligen blivit helt klart med ny fläkt och nya bänkskivor. Vi är supernöjda! En helg fräschade vi även upp vårt lilla badrum med ordentlig kakelrengörning, ny färg på väggar, nytt badrumsskåp och ny duschslang. En billig renovering som gjorde susen! De sista helgerna har jag dock inte gjort mycket utan vilat, vilat och åter vilat. Det här mörkret gör mig dödstrött.
 
Jag tackade naturligtvis nej till fotoutbildningen och har fortsatt att jobba i "min" second hand butik under hösten. Om fem veckor slutar jag där och går vidare mot nya äventyr.
 
Och tack till er som fortsatt titta in hos mig fast jag inte har uppdaterat!

Kommentarer
Postat av: Moris

Härligt att få ta del av din blogg igen! Har saknat dina fina bilder och inlägg! Puss Moris

2012-11-20 @ 19:54:09
Postat av: Emilia

Hej tjejen!
Vad roligt att du är tillbaka, har saknat dig! Och undrat lite...
Usch vad tråkigt det blev så med utbildningen, när man ofta är ute efter precis tvärtom. Jag hoppas du har hittat tillbaka till fotograferingen, dina bilder är jättefina!!

Är det bra med dig annars?
Kramkram

2012-11-20 @ 21:05:39
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Richard - vardagsbetraktelser.se

Av någon konstig anledning har jag tittat in hos dig lite då och då även om jag sett att du inte gjort något inlägg då jag följer dig via rss flödet. Varje gång när jag har tittat in har jag tittat hur många kommentarer det är på sista inlägget och om det kommit in någon mer.

Ibland kan det vara så att det blir en press på att göra det man helst av allt vill och motivationen försvinner. Även om jag gillar dina bilder så är det mer tanken med din blogg som gjort att jag har återkommit. Ett budskap behöver inte vara perfekta bilder som någon jury ska bedömma. Det räcker gott och väl med en tanke och en bild som beskriver din tanke, och det har du lyckats med. Jag blev glad när jag såg idag att ditt rss flöde hade ändrats.

Ta hand om dig. / Kram richard

2012-11-20 @ 21:14:44
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Anna

Fotoglädje till dej! /skrivarespenna

2012-11-21 @ 22:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0