Regn och rusk, te och bulle

 
Jag vet inte när det regnade senast i Göteborg. Om man bortser från igår då. Att solen skiner på morgonen har blivit en självklarthet. (Jösses vad snabbt man vänjer sig och glömmer hur vädret brukar vara!) Marley är grå av grus och avgaser, smutsen har smugit sig på, vecka efter vecka med fint väder och utebliven dusch.
 
Även om det var över en vecka sedan vi kom hem från New York har jag inte riktigt återhämtat mig. Vi förlorade en natt i och med tidsskillnaden och jag har inte haft några sammanhängande dagar att vila ut på, så nu har jag tagit mig ledigt i några dagar. Jag hade planerat utflykter med Marley. Åka färjan över till Eriksberg. Strosa längs kajen. Bulle och te i termos i ryggsäcken. Inte hade jag en tanke på att det kan regna och temperaturen helt plötsligt vara nere vid nollan igen. Så, det blir te och bulle i soffan istället.

Kommentarer
Postat av: Mirre - Dalatös

jag tycker om finaste Västkusten också minsann. Samt ja Bellman suger också åt sigsom en tvättsvamp, så han lär direkt in i duschen då det är såhär ute nu

2013-04-12 @ 13:14:12
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Moris

Lät som en mysig utflykt! Hoppas att ni kan göra den snart! Puss

2013-04-13 @ 17:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0