Mammas fläskfilé med smaker från Medelhavet

 
Här kommer receptet på överraskningslunchen! Passar perfekt som bufférätt och kan med fördel göras dagen innan. Till fyra personer behövs:
 
400-500 g fläskfilé
1/2 dl soltorkade tomater
en näve svarta oliver
1/2 dl grov hackad basilika
 
Dressing:
1 msk olivolja
3 msk balsamvinäger
1 pressad vitlök
salt, peppar
 
Bryn fläskfilén i en stekpanna så att den får en yta i några minuter. Salt och peppra. Låt filén sedan bli genomstekt i ugnen, 175 grader i ca 20 min. Svalna. Dela i fläskfilén i bitar och lägg på serveringsfat. Blanda i strimlade soltorkade tomater, svarta oliver och hackad basilika. Häll på dressing. 
 
Serveras exempelvis med klyftpotatis och kall sås på creme fraiche, ruccola, vitlök, salt och peppar.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Heej!
Den där brukar R mamma bjuda på :) såå gott! Jag bjöd på den på min examen förra året ockås, men använde då kycklingfiler. Det blir himla gott det med!
Ha en fin helg nu!
Kram

Svar: Ja, det är det! Jag tror att orginalreceptet är med kyckling faktiskt.
johannasv.blogg.se

2013-01-26 @ 10:15:35
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Madeleine Berglund

Wow, ser lyxigt ut som tusan!!!!

2013-01-26 @ 14:59:30
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Smarilarrski är den maten!

2013-01-29 @ 10:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0