Då och nu

 
Jag njuter verkligen av att bo så nära naturen som vi gör. Över en väg och upp för en backe så är vi i skogen. Det är sånt som betyder mycket för mig och som jag har förstått att jag länge har saknat. Jag väljer små stigar så jag kan ha Marley lös. Jag kan gå en timme utan att möte en kotte. Varje dag går vi en bit i skogsmark. 
 
För en månad sedan passerade jag tre mycket trafikerade vägar för att komma ner till vattnet, en asfalterad gångstig och för att vattnet fick jag ytterligare passera tre trafikerade vägar, och sen samma väg hem igen. Jag var aldrig ensam och hade aldrig Marley lös på samma sätt som nu. Skulle jag till skogen tog jag hellre spårvagnen för att slippa gå tjugo minuter längs med en av lederna. Då gick det bra, det fanns ju inget annat att välja på (även om vi tröttnade tillslut och valde att lämna Göteborg). Marley var inte heller olycklig på något sätt, han är en hund som finner sig i det mesta bara matte och husse finns nära. Vi kanske behövde de här åren mitt i storstan för att inse att för oss är det viktigare att ha nära till naturen än till "allt" annat.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Underbart med naturnära, det gör så himla mycket :)

Tisdag funkar bäst för mig :) Jobbar dock kanske till 18.30, beroende på när barnen går hem. Ska kika schemat imorgon o se hur sena barn vi har... En fika vore mysigt tycker jag :) På rådhuset kanske?

Kramkram

2013-06-09 @ 14:20:41
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Moris

Var sak har sin tid brukar det sägas. Så är det nog med boendet också. Då var det tid för storstad nu är det tid att återvända till naturnära boendet. Förstår att du trivs där vid Billingen. Där har du tillbringat mycket tid. Du har ju alltid tyckt om att vara ute i skogen! Puss

2013-06-09 @ 17:36:50
Postat av: Birgitta Norsten

Nära till naturen... underbart.
Kram Birgitta

2013-06-09 @ 19:32:43
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Richard - vardagsbetraktelser.se

När jag läser detta inlägg får jag ett ord som snurrar runt i mitt huvud. "Frihet" Att kunna gå och vara ute i naturen, med en lös hund. De är frihet. Dessvärre har jag ingen hund längre, men väl en natur att gå omkring i. De är värt mycket.....

Tack för att du fortsatt att tittat in hos mig, känns skönt att kommit igång igen.

Ha en bra sommar. Kram Richard

2013-06-09 @ 19:33:09
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Anonym

nenny vill också ha natur. Hon hänger mest i slottsskogen. Dock saknar hon systeris och killebillis promenader med henne i änggårdsbergen...,

2013-06-10 @ 11:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0