Stormrapport, kuddavslut och armén

Så, jag förmodar att ni har undrat hela dagen hur det gick för oss i stormen igår. (Nehä, inte...?). Jag kan i vilket fall meddela att vi klarade oss alldeles utmärkt här på västgötaslätta´ (men tyvärr klarade sig inte andra delar av Sverige sig lika bra), och de flesta av våra förberedelser var något överflödiga (eller jag menar väldimensionerade) när det väl kom till kritan. När vindbyarna nådde Skövdeland hade jag gått och lagt mig och de hade mattats av rejält.
 
 
Medan jag väntade på att ge mig in i stormens öga sydde jag ihop den här kudden (för hand!). Se så fint det blev! Men jag hade inte riktigt räknat med att kuddprojektet skulle ta mig över ett år, för nu är det så att vi (jag) har tröttnat på de starka färgerna här hemma. Det rosa ska bort och in ska mer lugna och naturnära färger (har redan inhandlat lite kuddtyg) så vi får se vart kudden hamnar tillslut. Kan hända att den får leta efter ett nytt hem.
 
 
Bakom soffan skymtar vårt senaste tillskott i inredningsväg. Vår armé. Den hade garanterat skyddat oss mot stormen igår.

Kommentarer
Postat av: Moris

Kanske var det just stormvarningen som gjorde att kudden tillslut blev klar. Det var i så fall något positivt med stormen som visserligen bedarrade innan den nådde Skövde. Samma var det för oss! Ingen riktig storm men mycket regn även idag! Puss

2013-10-29 @ 16:36:36
Postat av: Marie

Ohh men så fin kudden är. Ja vi klarade oss också här, men sett på bloggar och på Nyheterna att många fått riktiga problem

2013-10-29 @ 17:12:24
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Chokladfika låter alldeles fantastiskt!

2013-10-31 @ 10:58:19
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Jennie

Så fin kudden blev! Kul att den blev klar tillslut, du måste ha jobbat på fort det sista!

2013-11-03 @ 15:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0