Rätt riktning

 
Toscakaka, pappas favorit. Den här bakade jag och tog med nån gång vi hälsade på dem. Jag minns inte exakt när det var förutom att det var härligt ljus ute. Bilden är tagen på balkongen och eftersom jag har bara armar är det med största sannolikhet på sommaren. Ser ni vad som skulle ha gjort bilden komplett? Jag såg det inte när jag riggade upp fotot men nu i efterhand är det självklart vad som hade lyft bilden ytterligare. Någon dekoration, en hög med krossade mandlar, en ätlig blomma eller något annat som drar blickarna till sig där bildens skärpa ligger. Övning ger färdighet. Det ligger nog något i det. Jag vill bli en bättre fotograf och förutom att öva, öva, öva, känns en kurs i bildbehandling som ett steg i rätt riktning. 

Kommentarer
Postat av: Moris

Den kakan var god!!! Då hade du med dig chokladmuffins med hallon till mig! Mums! Tror säkerligen att du kommer att lära dig massor på fotobearbetningskursen! Puss

2014-01-21 @ 16:15:41
Postat av: Birgitta Norsten

Tänkte inte alls på det, såg bara den goda kakan... det får nog bli en till helgen.
Kram Birgitta

2014-01-21 @ 19:50:14
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Anonym

Bildbehandlingskurs låter super systeris!

2014-01-22 @ 09:44:08
Postat av: Min plats i solen

Mmm, så gott! Tosca är en av mina favoriter. Jag tycker att det är en jättefin bild. Visst är foto mycket teknik och "regler" men framförallt tycker jag att foto handlar om känsla. Att en bild ska förmedla en känsla. Tala till dig.

Sköt om dig fina Johanna och lycka till med ditt fotograferande.♥

Kram Lotta

2014-01-25 @ 19:45:58
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0