Skriva och fota

 
Nu har jag haft nog med semester! Jag har sökt jobb den senaste månaden utan resultat så idag början jag min plan b för våren, som för tillfället känns som en bra plan a. Jag ska tillbaka till skolbänken, fast inte på särsklit traditionellt sätt. Jag ska läsa två distanskurser, en i kreativt skrivande och en i digital bildbehandling. Den sistnämnda läser jag om jag hinner med. Det känns spännande!
 
 
Just nu läser jag Gustave Flauberts roman Madame Bovary, en skildring av en kvinnas liv på 1850-talet. Han skriver målande både om hennes känsloliv och om landskapen de passerar. Otroligt vackert skrivet emellanåt.
 
"...att tanken flyger friare över denna ändlösa yta, vars åsyn liksom ger själen vingar och inger oss en föreställning om oändligheten..."    
 
 
 I eftermiddag ska jag till bibblan och låna självbiografiska böcker, det är nämligen vår första skrivuppgift. Tips på bra böcker i denna genre?

Kommentarer
Postat av: hanna-sRa

Fjärilen i glaskupan

2014-01-20 @ 21:25:18
Postat av: Min plats i solen

Härligt Johanna! Vad spännande och jag är övertygad om att det kommer att bli en intressant och inspirerande vår för dig. Är så glad för din skull. Ett stort lycka till och stor varm kram.♥

2014-01-20 @ 22:21:27
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0