Oregano- och basilikasalt

Mina kryddor i köksfönstret har stått sig sedan i somras, men nu när solen inte lyser lika ofta och länge om dagarna började de tillslut vekna trots mitt ömma omhändertagande. Jag gillar att ta tillvara på det som går och kom på tanken att torkade kryddor är ju faktiskt det som säljs i butiker, då jag kan ju lika gärna torka mina halvdöda växter! Jag klippte av kryddorna och lät dem torka i rumstemperatur någon dag. Sedan drog jag av bladen, hackade dem och blandade med salt. Voilà! Förmodligen inte efter konstens alla regler, men gott blev det!

Kommentarer
Postat av: Andreas

fina bilder älskling :)

2010-12-13 @ 12:55:32
Postat av: jenny

ser gott ut:)

2010-12-13 @ 18:43:52
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: moris & faris

Vilka härliga kryddsaltsburkar! Säkert goda också! Vilka skarpa bilder!

2010-12-13 @ 21:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0