En allt-i-allo bok


Jag fick en sån fin bok när jag fyllde år förra året. Så fin att jag inte ville använda den till en början. Nu har jag hittat ett finfint användningsområde. I boken skriver jag ner allt möjligt. Peppande ord, kom-ihåg listor, drömmar och annat smått och gott. Jag brukar skriva några ord innan jag somnar. Ett bra sätt att rensa hjärnan och göra den redo för sömn.



Jag leder ett yogainspirerat gympapass på jobbet en till två dagar i veckan. I torsdags innan jag skulle sova låg jag och tänkte på det. Vilka rörelser och i vilken ordning jag skulle ha passet dagen därpå skulle innehålla. Istället för att lägga och fundera på det präntade jag ner det i min bok. Det ledde dessutom till att jag kom mer förberedd till passet i fredags.



En utomstående skulle säkert inte förstå hälften av mina streckgubbar och det är inte heller meningen. Det är MIN bok och jag förstår vad jag menar - det är det som är meningen.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jätte fin bok, perfekt för planer, drömmar, tankar och pepp. Sådana böcker behöver vi alla! :)



Ha en fortsatt bra dag! kram Linnéa

2012-02-12 @ 12:11:14
URL: http://drommarochlycka.blogspot.com/
Postat av: Moris

Vilken fin bok! En sån bok ska jag nog också skaffa! Puss

2012-02-12 @ 14:57:48
Postat av: Madeleine

Hej =D



ÅÅå men jösses vilka vackra karameller. Provsmakade du någon? Perfekt gåva med det vackra gröna snöret. Love it :)



Boken är mycket vacker! Är dina gubbar illustrationer på yogaövningar månne? ;)



kramis Madde

2012-02-12 @ 19:54:26
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Caroline Ekström

Hej, kikade in på din blogg först idag. Jag gör precis som du och klottrar ner tankar och idéer av alla de slag i fina skrivböcker :)

2012-02-12 @ 20:22:15
URL: http://carolinex.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Bra, då ska jag kika efter dom vid lämpligt tillfälle. :)



Kram Madeleine

2012-02-13 @ 12:11:42
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Pappsa

härligt att läsa din blogg!!!!

2012-02-13 @ 13:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0