Syjunta med stramaljbroderi


Nu åker jag iväg på syjunta. Sedan en tid tillbaka har jag, Jennie och Hanna träffats ungefär en gång i veckan för att handarbeta. Först äter vi mellanmål och pratar ikapp oss, sen sätter vi oss med våra handarbeten i knät. Jag har vågat mig på stramaljbroderi. Stramaljbroderi är korsstygn i grovt garn som broderas på ett förtryckt tyg. Min stramalj kommer bli en kudde med rosmönster. Det tog ett tag att komma in i broderandet. I början tog fem rader fyra timmar att brodera! Nu ser jag tack och lov resultat lite snabbare än så.

Kommentarer
Postat av: Moris

Låter som en att du har en härlig kväll framför dig!Det är säkert kul med stramaljbroderi! Puss

2012-02-09 @ 17:59:17
Postat av: Madeleine Berglund

Hej!



Å vilken rolig grej att göra - helt rätt!! =)



Du, din tavelvägg blev verkligen så häftig. Snygg och i tiden fast ändå gammeldags. Härligt!



Jag har faktiskt beställt några foton för framkallning. Jag ska ha en tavelvägg ovanför min ljusgrå byrå. Dock har jag inga ramar än, jag vet precis hur dom ska se ut men har inte hittat dom än. Svårfångade rackare. Hihi ;)



Njut av helgen!

kram Madeleine :)

2012-02-10 @ 12:09:11
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Vilken underbar bild...



Ha en trevlig helg!



Kram Birgitta

2012-02-10 @ 20:27:18
URL: http://Underbarahem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0