Kamerajakt

Jag är i stort behov av en ny kamera. Min digitalkamera har några år och resor på nacken. Den flitiga användningen har satt sina spår. Numera kan jag endast fota i dagsljus, det vill säga den här tiden på året mellan cirka klockan 9-14, om jag har tur. Om det är en sådan där dag då himlen visar sig från sin sämsta sida är det knappt möjligt att ta några kort alls. Jag får ta väldigt många kort på samma motiv för att få en bild som överhuvudtaget är möjlig att använda. Efter en rad redigeringar på datorn börjar bilden likna något som jag inte skäms upp över öronen att publicera här. Om de inte är suddiga är de för mörka eller korniga... Nu har jag som ni kanske förstår tröttnat, och där med basta! Jakten på en ny kamera har börjat och jag kan säga att det är en svårgenomtränglig djungel av märken och funktioner. Jag har totalt virrat bort mig och min budget kommer förmodligen att spricka, med råge. Jag vill ska ha en systemkamera, så långt vet jag, eller...? När jag inte kan bestämma mig brukar jag sova på saken. I natt drömmer jag om kameror.

Kommentarer
Postat av: Moris & Faris

God natt och sov så gott! Dröm om kameror! Puss

2010-12-09 @ 19:39:01
Postat av: Jenny

Och nu har du köpt en :) bra kap du gjorde. Ska bli kul att se alla fina bilder sen!

2010-12-10 @ 15:26:49
URL: http://jennysv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0