Min helg


Tio minuter efter uppstigning i Stenungsund begav vi oss raskt till utsiktplatsen vid Tjörnbron. Nyvaken såg jag segelbåt efter segelbåt starta i regattan Tjörn runt. Häftig vy så där en lördagsmorgon.


Mammas och pappas björnbär har äntligen börjat mogna. Mörka bär slank ner både i magen och i burken.


De plockade björnbären och hallon ur frysen blev en mumsig bärpaj, toppad med fluffig vaniljvisp.



Mellan bärplockning och pajätning gick jag och Jenny ner en sväng till havet.




Matte och hund ömsöm gick ömsom sprang i vattenbrynet.



Marley var lika badtokig som vanligt och jagade bollen flera gånger om. Sedan sov han gott medan vi åt god middag.



Dagens morgon ägnades åt att lasta in alla möjliga ting in i bilen och fara till Slottskogsvallen. Vi och säkert hundra andra lastade ut påse efter påse ur bilar, dukade fram alla pryttlar på bord och hängde kläder på vädringsställ. Det var dags för bakluckeloppis!



Lunchen fixades av Andreas och avnjöts på motorhuven. Nu är vi trötta och belåtna efter en heldag säljandes i solen.

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sara

Dina bilder är så fina. Jag blir sugen på att flytta till Stenugnsund!

2011-08-21 @ 22:15:27
Postat av: Moris

Vilken innehållsrik helg! Tack för besöket och välkomna igen! Så mycket grejor ni hade med till försäljning! Ha en bra jobbarvecka! Puss

2011-08-22 @ 08:31:16
Postat av: Jenny

Tack för en grym helg<3

2011-08-22 @ 08:39:30
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Härlig sammanfattning av er helg Johanna och vad mycket roligt ni har hunnit med. Helt underbara sommarbilder med allt vatten. :) Jag hoppas att bakluckeloppisen gick bra och att ni blev av med lite grejer. :)



Vill också passa på och berätta att du har vunnit ett tröstpris i min höstutlottning Johanna! :) Maila mig din adress på: [email protected] så postar jag din vinst bums. :)



Ha en riktigt fin vecka Johanna!



Kram Lotta

2011-08-22 @ 17:34:42
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0