Sorgsenhet

Jag börjar nu förstå vad som har hänt i Oslo och på ön Utöya. Att en man tycker att han ska få en guldstjärna för att han har bombat regeringshuset. Att han anser att han har gjort sin uppgift när han har åkt till ett läger för unga socialdemokrater för att döda. Att det var nödvändigt att döda 86 människor. Klockan 12 idag hade vi hade en tyst minut för att hedra de döda. Ett fint och rörande ögonblick. Jag känner ingen ilska. Jag känner en sorgsenhet över att det finns människor som vill andra människor så illa.

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Det hela är så ofattbart och smärtsamt men skänker också hopp och tröst i att se hur människoroch världen sluter sig samman för varandra i svåra tider. Kärleken regerar.



Kram



2011-07-27 @ 07:54:26
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0