Italien sommar 2012

 
Mitt i ett vintrigt december kommer nu bilder från min och Andreas resa till norra Italien i somras.
 
 
Vi hyrde bil och åkte på slingriga vägar längs med Lago Maggiore kust, en av de större sjöarna i norr. 
 
 
Vi gick på marknad och studerade italienarnas fascination för korv och ost.
 
 
Vi köpte frukt på knagglig italienska.
 
 
Det var disigt de flesta dagarna med inslag av regn och åska. Temperaturen var behaglig och vi njöt av att gå med bara ben och knytblus,
 
 
 snurra runt i somrig klänning på strandpromenaden
 
 
och strosa i gränderna med solhatt.
 
 
På eftermiddagarna kunde det spricka upp, då packade vi ryggan och gick till stranden. 
 
 
Sen åt vi massvis med god italiensk mat. Ingen GI eller LCHF här inte. Pizza varje dag.
 
 
Vi hittade en favoritrestaurang som vi återkom till flera gånger.
 
 
Där åt vi pasta,
 
 
risotto och drack husets röda. All mat med extra mycket parmesan. 
 
 
Däremot var frukosten torftig och sockerrik. Vi stod oss max en timme innan vi behövde påfyllning.
 
 
Andreas drack flera espresso om dan.
 
 
 
Jag drack något friskt och svalkande. Skrev dagbok och försökte snappa upp lite italienska.
 
 
På kvällarna åt vi den dagliga glassen vid vattnet och blickade ut över alptopparna.

Kommentarer
Postat av: Moris

Vilken underbar resa ni hade! Kände riktigt hur ni njöt av livet! Puss

2012-12-05 @ 20:37:13
Postat av: Erika

Åh, hjälp så härligt det ser ut! Dina bilder får mig att längta efter min resa till Cypern. Varmt....

Fina klänningar har du! Kram!

2012-12-05 @ 22:43:13
URL: http://www.erikasfunderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0