Semlefika!


I måndags upplyste Andreas mig om att förr i tiden brukade minsann hans älskling baka semlor till honom på fettisdagen. Eftersom jag helt glömt bort att semledagen var i antågande blev det inga semlor bakade. Däremot köpte jag med mig varsin hembakad semla från Röda Korsets lunchservering. Himmelskt goda med mandelkross i mandelmassan. Jag hade definitivt inte bakat det bättre själv! Och förresten är det tur att Andreas skojade och inte är den gamla gifta gubben som han lät som utan att han är gubben som blir överraskad och hemskt glad att jag kommer hem med en påse bakelser under armen.



En gäng vita tulpaner förgyllde fikan. Buketten har jag fått av Jenny som tittade förbi häromdagen.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Semlor är gott, tulpaner är vackert... kan inte bli bättre.



Kram Birgitta

2012-02-22 @ 19:17:57
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Moris

Härligt med tulpaner och semlefika! Puss

2012-02-23 @ 10:31:38
Postat av: Linnéa

... och lika goda ser de också ut att vara. :) Det blev inga hemmabakade semlor hos oss heller, men stans bästa var helt okej de med! ;)



Ha en fortsatt bra dag! kram Linnéa

2012-02-23 @ 12:17:08
URL: http://drommarochlycka.blogspot.com
Postat av: Madeleine Berglund

Vackert vita tulpaner och så en semla på det. Jösses amalia! Kan det bli bättre? Nej, jag tror då inte det.:)



Vad kul, har ni varit på vift Marley och du. Härligt härligt!! =D



Vi ska på kryssning i helgen. :) Jag ser fram emot att få komma bort, om så bara för ett dygn.



Ja, visst blir man glad av rutor, ränder och blommor. Speciellt från Cath kidston, hihihihi;)



kram Madeleine

2012-02-23 @ 13:07:03
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0