En längtan i nöjdheten


Jag längtar tills vinterkappan är alldeles för varm och åker upp på vinden tills nästa vinter. Jag längtar efter de kvittrande små i fågelbona. Jag längtar efter snödroppar pch krokusar i rabatter. Jag längtar efter lövklädda träd. Jag längtar tills det är varmt nog att ha picknick på en filt i gräset. Samtidigt som jag längtar efter våren är jag nöjd med tillvaron som den är. Luften är frisk. Uteserveringarna plockas fram och göteborgarna kommer fram ur sina vinterkrypin. Min jobbiga pollenallergi hålls fortfarande i schack. Tiden innan våren slår till är hoppfull. Jag har känslan att något är på väg att hända.

Kommentarer
Postat av: Moris

Sån är jag också. Längtar efter vad som kommer sen fastän jag är fullt nöjd med det som är nu. Puss

2012-03-03 @ 17:04:18
Postat av: Linnéa

Jag tror vi alla längtar nu. Det är så underbart nu när vi går in i mars, vinden är varmare, dagarna längre och solen starkare.



Ha en fortsatt bra dag! kram Linnéa

2012-03-04 @ 12:22:54
URL: http://drommarochlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0