Inspirationen som försvann och kom tillbaka


Igår började jag skriva ett inlägg om att jag kände att jag hade noll inspiration för tillfället. Jag har haft både tid och lust att pyssla med bloggen, men har inte vetat vad jag ska skriva om. Det känns som om det mest blivit bilder på Marley - som visserligen är supersöt men kanske inte så intressant att läsa om i längden. Skrivandet och fotandet har gått på tomgång.

Idag tog jag med kameran ut på morgonpromenaden. Jag gav en pinne till Marley och sen kunde jag fota i fred i några minuter. Jag knäppte en bild. En till. En till. Plötsligt slog inspirationen till och idéerna kom farande likt en galopperande häst till mig. Jag fokuserade på att fota istället för på färdiga blogginlägg. Jag fokuserade på resan istället för på målet.

I inlägget som jag började skriva tänkte jag be er om inspiration. Vilket jag också gör nu när jag ändå är i farten! Så, vad vill ni läsa mer om? Önskerubriker? Något annat ni vill veta? Inspirera mig!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej!



Jag tycker du visar så fantastsikt inspirernade mat och bakbilder! Det gillar jag! Eller hur du fångar stilleben vid pysselhörnan. Jag tycker det är kul med bilder på Marley också för den delen. =D



Göteborg har ju så många fina hus, kan det vara något att visa upp? Vackra husfasader!



Har du varit i Alvhem mäkleris inredningsbutik?



Kram kram

Madde :)

2012-03-08 @ 13:07:42
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Syster

Kanske mer om göteborg? Bilder på olika smultronställen ex, änggårdsbergen, skansen kronan, botaniska (med mysig butik) Matshuggets utsiktsplats m.m Fota fina hus i haga?

Loppisinspration? Ta med kameran till jobbet? Second hand tips? Second hand inredning? Recept!!

2012-03-08 @ 15:46:33
Postat av: Moris

Jag gillar variationen som du bjuder på! Att se dina bilder och läsa dina reflektioner. Och alla goda recept och Marley förstås! Jag vet, jag är inte till någon hjälp när jag bara rabblar upp det jag uppskattar med din blogg! Jenny kom med bra förslag! Puss

2012-03-08 @ 22:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0