Godaste lussebullen

 
Receptet utlovade den bästa lussebullen. En testpatrull hade provat ut den allra godaste katten. Upp till bevis! sa jag, kavlade upp ärmarna, förberedde assistenten för premiärkörningen och tog fram två påsar saffran. Med en nybakt lussekatt på tallriken kunde jag konstatera att de var väldigt goda - men vilka nybakta bullar är inte det?! Andra bullen efter några timmar kändes dock lite torr. Men torrhetens infinnande tror jag mer beror på att jag är ovan med att baka med maskin. Jag mäter/väger oftast inte mjölet, utan jag känner när degen är klar när jag bakar för hand. Så jag öste i mjöl men hade ju inget hum om när det var tillräckligt, ett präktigt bakassistent-nybörjarmisstag må jag säga. Vill ni testa lussebullslyckan, hittar ni receptet här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mysigt med juletider. Vad tyckte killebill om lussebullen?

2013-12-02 @ 13:53:21
Postat av: Birgitta Norsten

Den ser god ut, skall bli lussebullar till helgen!
Kram Birgitta

2013-12-02 @ 19:05:18
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Moris

Vad gott det ser ut! Puss

2013-12-02 @ 22:42:53
Postat av: Min plats i solen

Mmm, så gott! Jag tokgillar lussebullar och det blir inte jul utan dem. Snart är vi klara med renoveringen och då ska det bakas så det står härliga till här också. Jag längtar.

Sköt om dig Johanna!

Kram Lotta

2013-12-03 @ 23:27:49
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0