Jul hos oss

 
I år har vi gran - det är något nytt för oss. Jag är nämligen väligt allergisk mot den traditonella julgranen, rödgranen. Men så fick jag höra talas om att kungsgranar ska vara mer allergivänliga. Det funkar faktiskt bra, men så står den ute på balkongen också. Pyntad med farmor Stinas julgranskulor.
 
 
Jag pysslade ihop egen jugransdekoration med ett gäng lingonröda pärlor och en bit ståltråd. Fiffigt tyckte jag om jag får säga det själv.
 
 
Under granen står två ulliga tomtar. Andreas och Johanna heter de.
 
 
Några klappar ryms också där. Åh, vad jag tycker det är roligt att slå in paket. Köpte ett gammalt nothäfte på loppis som jag gillar extra mycket.
 
 
Snart tänds det fjärde ljuset. Och vi äter årets första julbord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

julmyski hos syeteris

2013-12-21 @ 20:20:25
Postat av: Birgitta Norsten

Så fint du har gjort, hjärtat var jätte fint. Nothäfte som inslagningspapper en bra ide, istället för julklappspapper.
Ha en underbar helg!
Kram Birgitta

2013-12-22 @ 07:57:23
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Moris

Vilken fin idé med notpapper att slå in paket i!Härligt att farmor Stinas julkulor åter kommer till användning! Det hade hon gillat! Puss

2013-12-22 @ 14:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0