Semla utan mandel - hallonkokossemlan

 
Fettisdagen är här!
 
 
Idag har jag uppfunnit ett nytt ord och kanske till och med en ny bakelse, hallonkokossemla. Ett bra alternativ till oss mandelallergiker.
 
 
Till cirka 8 hallonkokossemlor behövs följande:
 
2 dl kokos
1/2-1 dl brunt farinsocker (beror på hur söta bären är)
några msk mjölk/vispad grädde
ca 1 dl hallon
 
Blanda samman kokos och socker och häll i lite mjölk/vispad grädde i taget. Rör om till en massa och häll i mer vätska om så behövs. Mosa ner hallon. Rör om och fyll semlorna på vanligt vis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser smarrig ut systeryster <3

2013-02-12 @ 18:17:11
Postat av: Anonym

P.S du är lika söt som semlan. Om inte sötare.

2013-02-12 @ 18:27:44
Postat av: Mirre

Ohh spännande med nya fyllningar på semlor =D

2013-02-12 @ 21:06:11
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Moris

Mums låter jättegott! Kan du bjuda mig på en sådan som är mjölkfri? Puss

Svar: Absolut, med din grädde eller mjölk. :) Fast jag har inte bakat bullarna på havremjök i och för sig... Kram
johannasv.blogg.se

2013-02-12 @ 21:28:03
Postat av: Browneyedgirl

Mums vad gott =) Jag gillar inte mandelmassan istället så detta ska sparas. Tack.
Ha en fin dag nu! Kram kram

2013-02-13 @ 06:23:00
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: Madeleine Berglund

Oj, det där såg himlans gott ut. Fräscht!

Själv smällde jag i mig en stor god semla, fort gick det. Vips, var den slut. Vad hände tänkte jag? Men oj så god den var. Jag njöt. ;)

Slottsträdgården Ulriksdal är ett fantastiskt ställe. Vacker inredning, egenodlade växter och sedan en helt fantastisk plantskola med sjukt bra kvalitet. Jag fattar inte hur det kan vara så bra men det är det!!! I augusti har dom stort självplock på både grönsaker och blommor. Ett kanonställe som absolut är värt ett besök. =D

Va? Men jösses, jag rekommenderar det okända. Det är ett svenskt program där olika medium åker hem till familjer där det spökar.

Måndagar klockan nio på sjuan. Finns även att se på tv4play. Check it out!!!

Nu ska jag logga in och blogga på jobbbloggen. Hej och hå!!!

Krama Marley från mig.
Ha en finfin dag!

kram Madeleine :)

2013-02-13 @ 07:00:27
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Emilia

Det där lät ju inte så tokigt alls :) Kul med alternativ. Vi fick med vaniljcreme i på jobbet igår. Får ju inte serveras något med nötter i där. Var gott det med men tycker allra bäst om den traditionella :)

Ha en fin onsdag!
Kramkram

2013-02-13 @ 07:54:29
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0