Halloumipasta helt enkelt

 
Vi äter någon form av halloumi varje vecka. Det senaste har vi snöat in på halloumi och grönsaker i sås med pasta, halloumipasta helt enkelt. Vi varierar grönsaker efter vad vi har hemma. Senast använde vi det här:
 
ett paket halloumi
en röd lök
två morötter
en bunt haricot vertes
2-3 dl grädde
två färska tomater
salt, peppar
pasta
 
Skär halloumin i bitar, stek tills de blir lätt bruna och ställ undan. Skär lök och hyvla morötterna i tunna skivor med osthyvel. Stek lök, morötter och haricot vertes. Häll över grädden, späd eventuellt med lite vatten, salt och peppra. Låt koka ihop. Skär tomaten i bitar. Häll i tomat och halloumi. Rör om och servera med pasta.


Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

Låter och ser gott ut... måste testas.
Kram Birgitta

2013-01-20 @ 15:54:15
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Moris

Mums! säkert jättegott! Puss

2013-01-20 @ 15:56:28
Postat av: Madeleine Berglund

Det där receptet ska jag prova. =) Verkar supergott!

Åå vilken härlig helg du haft. Mycket kärlek och umgänge verkar det som. Morotskaka, ballonger, spel, jösses!Du måste vara stolt över din syster, vad duktig hon är. :)

Ska hon ge sig ut i söka jobb livet eller hon kanske redan har jobb på gång?

Jaså, var den filmen inget biomåste, då kanske man "laddar ner" (det ska jag inte högt) längre fram. ;)

Hihi, kan känna rysningen i örat från Marley, haha. ;)

Igår var vi i uppsala. Jag handlade på ikea. Sedan köpte vi färg då Christer ska spraymåla längre fram. En gammal potta och en barnstol att ha vid matbordet från mormors vind. Såååå fin, rejäl och gammeldags. :)

Jag har bakat och haft sådant där gemytligt hemmafix som jag stormtrivs med.

Nu ska jag läsa min deckare och försvinna bort en stund.

Stor kram
Madde :)

2013-01-20 @ 19:27:43
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Emilia

Heej!
Mmmm, vad gott det där är :) halloumi som är så gott!

Har haft en jättebra helg! Lugn och skön. Har kunnat ladda med lite energi efter trötta och förkylda veckor! Idag har vi firat sambons syster som fyllt år :)

Hur har er helg varit?
KRAM

2013-01-20 @ 19:34:01
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0