Vemod och längtan

 
Det känns konstigt och vemodigt samtidigt som det känns superroligt och förväntansfullt att flytta från Göteborg efter sex och ett halvt år. Jag lämnar inte bara mina cykelstråk, promenadrundor och saltstänk på väg till jobbet utan också en hel drös med fina vänner, syster, mamma och pappa en halvtimme bort och goa grannar. Samtidigt har vi velat flytta i över ett år. Vi har längtat bort från storstadspulsen med all trafik och horder av människor till småstadslivet med korta avstånd och nära till naturen. Vi är båda uppvuxna i Skövde så att det tillslut blev där vi hamnade kanske inte är så konstigt. Vi har fått en lägenhet några minuter från Billingen. Andreas morföräldrars sommarstuga med egen brygga ligger femton minuter med bil bort. Hela Andreas familj bor på gångavstånd och är mer än gärna hundvakt när det behövs. Om mindre än två veckor går flyttlasset. Tills dess ska jag passa på att njuta av allt det där som har blivit mitt Göteborg. Grill i Slottsskogen. Promenader längs med vattnet. Utsikt från Skansen Kronan. Konsert på Liseberg. Sen är det dags för mig att bo tillsammans med mina prinsar igen. Och Göteborg är aldrig längre bort än en tågresa.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag kommer sakna dig! <3

2013-05-15 @ 17:17:38
Postat av: Marie

Förstår att det är blandade känslor, men det låter som ni får det toppen

fin bild på dina älsklingar

2013-05-15 @ 20:58:23
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Emilia

Hej!
Förstår absolut att det är blandade känslor... Är ju tur Göteborg bara ligger en inte så lång tågresa bort!

Kram på dig!

2013-05-15 @ 21:15:32
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lillasyster kommer saknar dig mest av alla!

2013-05-16 @ 17:55:18
Postat av: Moris

Och Moris och Faris kommer också sakna dig !!!!

2013-05-16 @ 20:51:16
Postat av: Moris

Förstår att du längtar efter att få vara med dina prinsar! Ni får det säkert bra i Skövde i nya lägenheten med naturen inpå knutarna! Puss

2013-05-16 @ 20:54:18
Postat av: Birgitta Norsten

Det kommer att bli jättebra, ni kommer att få det bra i Skövde.
Kram Birgitta

2013-05-19 @ 17:04:46
URL: http://underbarahem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0