Gör dina egna julkort

 
I år gör vi våra egna julkort! Sax eller papperskniv och bra lim är ett måste. Jag har ett vanligt limstift till papper och ett starkare lim till band och annan dekoration. Jag köpte ett gäng juliga scrapbooking-papper och färdigskurna vykort med kuvert i pappershandeln. 
 
 
Band av olika slag. Jag sparar på allt jag kommer över. Smala sidenband i tröjor, presentband, små snörsnuttar som blir över här och där. Sen brukar jag hålla utkik på loppisar efter billiga sidenband och spetsband. Spetsbanden på bilden är dock inhandlade i vanlig affär och pärlbanden är köpta på löpmeter i en presentbutik.
 
 
Sen gillar jag att använda sånt som redan har hemma. Att inte göra av en förmögenhet på det senaste pysselmaterialet. Rota i era skrymslen. Jag hittade wellpapp, gamla klistermärken, tårtpapper och silverkulor i mina gömmor. Jag tänker att knappar, tidningsark, boksidor, silkespapper, tygbitar också skulle vara fint att pynta kort med. Hojta gärna om du har fler tips!
 
 
Så här kan det se ut när det är klart!

Kommentarer
Postat av: Moris

Verkligen jättefina julkort! Puss

2013-12-01 @ 18:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0