Krans och en fröjdefull jul

 
Förra helgen bjöd Marley in alla sin hundvakter för att tacka dem. Han bjöd till ett riktigt förmiddagskalas med ägg, bacon, nybakt bröd pch muffins. Han fick ett nytt gosedjur som han gjorde sönder på två minuter och matte och husse fick blommor. Matte fick en påse med en krans och diverse tillbehör - tanken var att hon skulle göra sin egen krans.
 
 
Sagt och gjort! Det blev spetsband och ett trähjärta - jag gillar när det är enkelt. För mycket saker blir alldeles för pråligt för mig. Jag bytte ut bandet som hjärtat kom i till samma band jag lindade runt kransen. Olika typer av spetsband finns att köpa på rulle i de flesta sybehörsbutiker. 
 
 
I väntan både på en fröjdefull jul och på att jag ska fundera ut ett sätt att hänga upp den på ytterdörren utan att spika i den, hänger kransen i ett fönster av vardagsrummet. Kransen är i gott sällskap där i vardagsrummet och ackompanjeras av julmusik, lussebullar, glögg och julkortpysslande. Vi är de tidiga typerna även i år.

Kommentarer
Postat av: Moris

Vilken kul present! Det blev en fin krans! Puss

2013-11-17 @ 13:06:07
Postat av: Browneyedgirl

Vilken fin krans =)
Jättesöt, ska nog köpa spetsband till vår kransbindning på söndag. Tack för tipset. Här ska med fixas julmysigt inför nästa helg, jag har alltid tjuvstartat veckan innan *hihi* Kan inte hålla mig längre. Ha en fin dag

2013-11-18 @ 07:38:21
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: Birgitta Norsten

Vilken fin krans du har gjort, håller med dig det får inte vara för mycket.
Tips: fäst kransen i en tråd och fäst tråden med ett häftstift uppe på dörrkanten.
Kram Birgitta

Svar: Tack för tipset! Ska testa!
johannasv.blogg.se

2013-11-18 @ 18:33:41
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Berså

Superfint! I dag skall jag ut och plocka kransmaterial...sen får det bli kransbindning!!

2013-11-19 @ 09:29:50
URL: http://bersabutik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0