Lunchtips

 
Förmiddagarna går fort och innan jag vet ordet av är jag hungrig och det är lunchtid. Ofta blir det rester från dagen innan, men ibland får jag laga nåt och då gäller det att det går fort! Dagens lunchtips är stekta grönsaker och halloumi med en klick creme fraiche. Stek valfria grönsaker du har hemma. För mig blev det broccoli, röd lök, svamp och några överblivna potatisar, och halloumi. Fetaost är också gott att smula över innan servering. Blanda i salt, peppar och vitlök i creme fracihen och så har du världens enklaste sås.
 

Kommentarer
Postat av: Moris

Det ser gott ut! Ha en mysig dag! Puss

2013-11-13 @ 12:12:56
Postat av: Birgitta Norsten

Så gott det ser ut, måste testa detta... tack för receptet.
Kram Birgitta

2013-11-13 @ 20:08:14
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Min plats i solen

Mmm, så gott! En lunch helt i min smak.

Sköt om dig Johanna!

Kram Lotta

2013-11-13 @ 23:22:32
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Madeleine Berglund

Hej! :)

Tor ligger i vagnen på balkongen och sover så nu passar jag på att skriva några rader till Dig.

Grattis till kolonilotten!!! Vad himlans roligt! Odlarglädje, tjohej!
Kul för Marley också tänker jag.

Nästa gång jag spelar in tisdagstankar ska jag prata om det där du frågade med åsikter/graviditet och när barnet är fött. =D Himla bra ämne och intressant dessutom.

Det är så många jag känner som fått barn i samma veva som mig så man är ju livrädd att trampa någon på tårna. Jag är ibland lite...djärv...men snäll. Haha. Hur det nu går ihop!?!

Men ni verkar må bra och har överlevt stormen som var för ett tag sedan.

Själv njuter jag av nystädat hem och skulle precis klicka hem några böcker då det strulade på sidan. Typsikt. Har storshoppat frukt idag och snart kommer Christer hem.

Trevlig helg, både jag och Tor skickar lite gull till Marley!
Kram Madde

2013-11-15 @ 13:27:06
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0