Längtansfull



Att bo mitt i smeten har sina fördelar. Jag har nära till restauranger, fik, affärer, frisör, matbutik, jobb och skola. Jag har också nära till gröna oaser och en å som slingrar genom stadens myller. Samtidigt som jag älskar stället vi bor på just nu är jag längtansfull. Jag längtar efter en trädgård. Att kunna hänga upp tvätt barfota. Att hämta posten i morgonrocken. Att ha bär och grönsaker i det egna trädgårdslandet. Att spela boll eller kubb på baksidan. Att sitta på altanen och njuta av middagar.



Jag längtar efter att ha skogen runt hörnet. Att ta långa skogspromenader och lyssna på trädens knarrande och djurens läten. Att känna skogens lugn. Att låta Marley springa lös och bli alldeles tokig av lycka. Att plocka svamp och blåbär.



Jag längtar att plocka blommor på ängen och sätta i vas. Att ha ängsblommor i varje rum.



Jag längtar efter att ta morgondopp i sjö eller hav. Att hålla huvudet kallt under vattnet. Att hoppa från höga klippor. Att kasta bollar till en ivrig och badglad hund. Att höra båtar komma puttrande.

Kommentarer
Postat av: Moris

Härlig beskrivning av din längtan! Puss

2011-08-05 @ 10:29:58
Postat av: Hanna

Åh, samma här!! Önskar att någon vänlig själ kunde förbarma sig över mig och skänka mig en stuga vid nån liten skogssjö.... vi får drömma så länge!

2011-08-05 @ 10:45:33
Postat av: Min plats i solen

Underbara bilder Johanna och jag är helt öertygad om att du kommer att ha allt det där en dag. Var sak har sin tid och just nu är det storstad som gäller för dig. Men en dag kommer du att sitta där och njuta i din egen trädgård. Själv gjorde jag precis den resan, från storstadens myller till livet på landet. Vem hade kunnat tro det? ;)



Sköt om dig och ha en fin helg!



Kram Lotta

2011-08-05 @ 12:19:14
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: karin - trattoria

härliga bilder!

2011-08-06 @ 12:56:59
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Va härligt det låter! Köp en skogsstuga :) eller flytta åtminstone hit upp, här är nära till det mesta ;) Kramis!

2011-08-09 @ 16:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0