En förlamande trötthet


Det blev inget Luciafirande för mig igår - jag som har tradition att titta på Handels luciatåg i Hagakyrkan - var alldeles för trött för att orka gå upp så tidigt. Jag har varit så där trött i några dagar nu. Så trött att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Jag har pallrat mig till jobbet, men så mycket mer gjort än så har det inte blivit. Det finns liksom ingen mer energi till att bita ihop det sista. Jag faller ståendes. Uttömd. Utblåst. Andreas sköter ruljansen hemma. Jag sover och försöker ta en promenad med Marley om dagen. Sånt som får energin att komma tillbaka.

Apropå jobbet, så skrev jag på anställningsavtalet som ger mig en halvtidstjänst från och med årsskiftet igår. Några fler kronor i pengapungen och ett fast jobb i ett år. Ett glatt tillrop i den förlamande tröttheten.

Kommentarer
Postat av: Moris

Det låter inte bra med tröttheten! Vila, vitaminer och stärkande promenader med en mysig hund ordineras omgående! Hoppas du piggnar till snart! Puss

2011-12-14 @ 18:39:37
Postat av: Hanna

Ta hand om dig fina Jojjis! Jag tror du vet vad du behöver. Och stort grattis till jobbet!

2011-12-14 @ 21:15:41
Postat av: Min plats i solen

Ta hand om dig vännen! Lyssna på din kropp och vila (vilket jag vet att du är bra på). Jag vet ju av egen erfarenhet att det är så lätt att köra på lite extra för man tycker att man mår så bra och så glömmer man bort att man inte är lika stresstålig längre. Att kroppen behöver mer vila. Men vi är båda lite mer lyhörda för våra kroppar och signalerna nu vilket jag tycker är väldigt positivt. Att veta när det är dags att dra i handbromsen.



Ta hand om dig!



Stor kram

Lotta

2011-12-14 @ 22:24:38
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Sara

Tråkigt att du känner dig tröttare :(, men det känns som att du har rätt verktyg för att bli piggare igen. Jag tror på dig <3!



Hipp hipp HURRA och grattis till jobbet! Låter ju helt perfekt!



Massa kramar från mig

2011-12-14 @ 22:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0