Mer julgodis!


Dan före doppardan är en ypperlig dag för att fylla på julgodisförråden. Jag och Jenny försökte oss på att göra en godsak från förra året, marshmallowsfudge. Fudgen puttrar ordentligt på spisen.


Förra året blev fudgen mer som kola. I år lyckades vi faktiskt få den mer som fudge, men den blev fortfarande lite kladdig så vi slog in den i cellofan. Gott!



Till julgodissort nummer två behövdes skalade pistagenötter,



jordnötter, dumle och marshmallows. Och flera hundra gram mörk choklad.



Alltsammans rördes ihop till Leilas omtalade rocky road. Inget för nötallergiker, men jag kan förstå hur bitarna smälter i munnen från pappas och Jennys mmm:anden. De ser ju om inte annat väldigt smaskiga ut.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej Johanna!



Tack o tack o tack. :)

Guuud så underbart det ser ut med allt godis. Rentav vackert!!!

GOD JUL Johanna, pussa massor på Marley från mig. Nu har jag visat bilder på honom för min kille. Hihi. ;)



Kram Madeleine

2011-12-23 @ 21:18:05
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Moris

Rocky roadsen var helt otroligt goda!!!! Du fångade verkligen godisbaket med fantastiska bilder! Puss

2011-12-24 @ 11:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0